موضوعات داغ

تستر عطر چیست؟

 

معنی تستر

تسترها همان‌طور که از نامشان پیداست برای تست‌ کردن عطر توسط مشتریان هنگام خرید تولید شده‌اند. کارخانه با هر محموله‌ی فروش خود تعدادی تستر ارسال می‌کند. بسیاری از عطرها شناخته شده، بدون نیاز به تستر فروش می‌روند و تسترها در بازار خرید و فروش می‌شوند که به علت مقرون به صرفه بودن برای مصارف شخصی، طرفدار دارد.

تفاوت تستر و کالای پلمب

تسترها بسته به سیاست تولید کارخانه انواع مختلفی دارند، اما تفاوت تستر با عطر اصلی این است که:تستر چیست
1-گاهی کارتن رنگی سلفون پیچ شده‌ ندارند. کارتن تستر سفید یا قهوه‌ای ساده و یک رنگ است که با یک رنگ چاپ اطلاعات عطر و عبارت Tester روی آن درج شده است. بنابراین جعبه شناسنامه‌ی عطر است و تستر بدون جعبه از کارخانه‌های معروف ارسال نمی‌شود. این‌که گفته می‌شود جعبه حین حمل از بین رفته در اکثر مواقع صحیح نیست، این اتفاق نادر است و احتمال ضعیفی وجود دارد برای تعداد زیادی عطر این اتفاق بیوفتد. بنابراین آنچه که بدون جعبه به فروش می‌رسد احتمالا تستر نیست.
2-کارخانه برای این‌که فروشنده نتواند تستر را به جای محصول اصلی بفروشد معمولا برای آن درب نمی‌گذارد و tester یا Not for sale روی شیشه حک می‌شود.

3-مرسوم است روی شیشه‌ی تستر نت‌ها و آکوردهای عطر نیز چاپ شود گاهی این موارد به صورت برچسب درج می‌شوند. علت این امر آشنایی بیشتر و بهتر خریدار با فضای رایحه‌ی عطر است.

3-قیمت تستر با نسبتی در حدود 15 تا 25 درصد کمتر از قیمت عطر اصلی است. قیمت پایین‌تر از این یا گران‌تر از عطر اصلی شک برانگیز است. بنابراین عطری که به عنوان تستر و به قیمت یک دهم کالای اصلی معرفی می‌شود احتمالا اصل نیست، البته اینکه شما دوست دارید این عطر را بخرید، انتخاب و سلیقه‌ی شماست و قابل احترام است.

4-برخی از کارخانه‌ها به دلایل مختلف خط تولید جداگانه برای تستر ندارند، بنابراین از خود محصول باز می‌کنند، یعنی از حالت پلمب خارج می‌کنند و در اختیار فروشندگان قرار می‌دهند.

آیا کیفیت تستر متفاوت است؟

غیر از این موارد تستر هیچ تفاوتی از نظر جنس رایحه و ماندگاری با محصول اصلی ندارد. بعضی فروشندگان سعی دارند بگویند ماندگاری و پخش بوی تستر بهتر است. با دلایل منطقی می‌توان غلط بودن این جمله را اثبات کرد:
1-این ایده که ما به مشتری یک چیز نشان بدهیم و چیز دیگری به او بفروشیم کلاهبرداری و دزدی بوده و یک ایده‌ی جهان سومی است. در کشورهای پیشرفته سازمان‌های نظارتی زیادی وجود دارند که در صورت اثبات چنین موضوعی با شرکت خاطی به شدت برخورد می‌کنند.
2-هزینه‌ی احداث یک خط تولید جداگانه عطر با ماندگاری بیشتر برای تولید تستر آن هم به قیمت از بین رفتن اعتبار و آبروی یک شرکت معروف هیچ منطقی ندارد. فرض کنید شرکت Lalique یا Dior با چه توجیهی باید خط تولیدی راه بیاندازد که مشتریان خود را گول بزند! یک شرکت معتبر نیازی به این کارهای غیرقانونی و غیر اخلاقی و ناشیانه ندارد.
3-با بالا رفتن قیمت ارز و کمیاب شدن عطرهای اصلی، برخی افراد سودجو اقدام به تولید و فروش عطرهای بی کیفیت یا دست‌ساز به اسم تستر می‌کنند. این عطرها که ظاهرا قیمت بسیار پایینی دارند، (البته گاهی قیمت پایینی هم ندارند)، معمولا متشکل از اسانس تقلبی آن عطر به همراه مواد روغنی و پارافینی هستند که ماندگاری عطر را چندین برابر می‌کنند. فروشنده با همین تکنیک مشتری را راضی می‌کند که عطر اصل خریده است. توجه داشته باشید که این عطرها معمولا غیر استاندارد بوده و برای سلامتی و پوست مضر هستند. قیمت تمام شده این قبیل عطرهای تقلبی بسیار نازل است و به هیچ عنوان قابل مقایسه با عطر اصل نیست. در تولید عطرهای اصل از مواد استاندارد و در مورد عطرهای گران قیمت از مواد طبیعی استفاده می‌شود. بنابراین توجه داشته باشید که تستر بودن عطر ارتباطی به اصل بودن یا نبودن آن ندارد. 

اگر ماندگاری تستر بالاتر از محصول اصلی بود با قیمت خیلی پایین‌تر به ویژه اگر کارتن نداشت به احتمال بسیار زیاد اصل نیست.

کپی کردن توضیحات عطر بارون با ذکر منبع مجاز است.

User Rating: Be the first one !
برچسب ها

عطر بارون

ما در عطر بارون می‌کوشیم که تصویر جامع‌تر و بهتری از عطر ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن