نت مریم‌گلی مرموک (Clary Sage)

خوانندگان گرامی توجه فرمایید، عطربارون فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن است و هیچ اطلاعی از خرید و فروش  مریم‌گلی مرموک یا اسانس آن ندارد. این توضیحات صرفا برای درک بهتر فضای بوی عطرها گردآوری شده است.

توضیحات عمومی:

نت مریم‌گلی مرموک (Clary Sage)مریم‌گلی مرموک (به انگلیسی: Clary Sage که با نام Salvia Sclerea نیز شناخته می‌شود) نوعی مریم‌گلی است. برای آشنایی با مریم‌گلی می‌توانید از این نوشته بازدید کنید. Clary Sage گیاهی است علفی، چند ساله و بسیار معطر از خانواده مریم‌گلی با انشعابات فراوان و ارتفاعی بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ سانتی متر که بومی شمال مدیترانه است و در گذشته منشا آن را شمال آفریقا و مناطق مرکزی آسیا می‌دانستند. بر روی این گیاه گل‌هایی حلقه‌ای شکل با رنگ‌هایی نظیر ارغوانی تا بنفش و سفید و صورتی ظاهر می‌شود. این گیاه راست قامت در کشورهای مختلف برای قرن‌ها به عنوان گیاه دارویی و خواص درمانی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما در حال حاضربه صورت انحصاری برای تولید روغن معطر آن پرورش داده می‌شود

توضیحات رایحه:

می‌توان عطر آن را در بسیاری از عطرها، و طعم آن را در بسیاری از نوشیدنی‌ها و شراب‌ها از جمله شراب ماسکاتل و ورموت (شراب شیرین افسنتین) یافت. مریم‌گلی مرموک در عطرسازی قدمتی بسیار دیرینه دارد و نت آن مانند مریم گلی یا همان sage ساختاری کاملا علفی با رایحه‌ای شبیه به اسطوخودوس دارد. با این تفاوت که Clary Sage شباهت‌های ظریفی با نت‌های چرم و عنبر دارد.
عطرهای زیر نمونه‌های محبوبی از این نت محبوب هستند:

Azzaro Pour Homme

Versace Man Eau Fraiche

Lalique L’Insoumis For Men

Franck Olivier Sunrise For Men 

Franck Olivier Sunrise Urban Ice For Men

Moschino Forever EDT For Men

Zino Davidoff

Bentley for Men Intense

Ferrari Noble Fig

Versace Pour Homme

Egoiste Platinum Chanel

Aqva Pour Homme Bvlgari

Body Kouros Yves Saint Laurent

Antaeus Chanel

Shadow Gray Ajmal

Tobacco Reserve Aramis

Woody Mood Olfactive Studio

Dolce & Gabbana pour Homme (1994)

Valentino Uomo Intense

Paco Rabanne Pour Homme

کپی کردن توضیحات عطر بارون با ذکر منبع مجاز است.

User Rating: Be the first one !

عطر بارون

ما در عطر بارون می‌کوشیم که تصویر جامع‌تر و بهتری از عطر ایجاد کنیم.

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

    1. سلام. اگر سوالتون در مورد در مورد چیزی جز جنس رایحه و استفاده درعطرسازی هست، جای اشتباهی کامنت گذاشتید و من اطلاعی ندارم. اگر سوالتون در مورد رایحه هست، به طور حتم تفاوت خیلی هست. البته نت پودر بلوط تا جایی که من اطلاع دارم در عطر سازی استفاده نمیشه، اگر منظورتون بوی چوب بلوط باشه، رایحه‌ای چوبی داره بر خلاف رایحه گیاهی و سرخسی خزه‌ی بلوط.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن