تشخیص اصل بودن عطر

یکی از پر تکرار‌ترین سوالات از ما این است که: «از کجا متوجه بشویم عطری اصل است یا نه؟» البته این تشخیص به سادگی اتفاق نمی‌افتد و نیاز به تجربه و کار دائم در بازار دارد. چرا که گاهی خود شرکت‌های تولید کننده کیفیت یا ظاهر عطر را تغییر می‌دهند. اما راه‌های کلی وجود دارد که میتوان از آن‌ها کمک گرفت. در این پست سعی میکنیم به برخی از این موارد اشاره کنیم.

قیمت:

یکی دیگر از راه‌های تشخیص اصالت کالا قطعا قیمت آن و مقایسه با بازارهای جهانی است. البته باید به این موضوع توجه کرد که به دلیل سیاست‌های مختلف مالیاتی کشورها بر عطر و ادکلن معمولا تفاوت قیمت وجود دارد. به عنوان مثال قیمت عطر در فرانسه معمولا بالاتر از ایران است. گاهی هم برعکس به دلیل وجود هزینه‌های واردات قیمت در ایران بالاتر است. اما نباید این اختلاف به میزان غیر منطقی برسد. مثلا اگر عطر مورد نظر شما در سایت‌های خارجی 50 دلار قیمت دارد، در ایران بسته به مدل عطر و سال ارائه، به صورت منطقی باید قیمتی در حدود 300 تا 600 هزار تومان داشته باشد. اما اگر قیمت آن 100 هزار تومان باشد، قطعا یک جای کار ایراد دارد. مگر اینکه فروشنده آن عطر را دزدیده، پیدا کرده یا تقلبی باشد. که در هر صورت خرید آن پیشنهاد نمی‌شود.

بافت عطر:

عطرهای اصیل اگر ادوتویلت یا حتی ادوپرفیوم باشند معمولا بافت لطیفی دارند، چون غلظت اسانس در این شرایط از 20 درصد تجاوز نمی‌کند، حتی در مواردی که Perfume باشند (که در این صورت باید قیمت عطر به میزان قابل توجهی بالا باشد)، میزان مواد سنگین و روغنی به حدود 30 درصد می‌رسد. پس اگر می‌بینید او د تویلت شما خیلی چرب است به احتمال زیاد تقلبی است و با مواد پارافینی و اسانس پر شده است که این مواد پارافینی و روغنی بی‌کیفیت و غیر استاندارد ظاهرا ماندگاری عطر شما را افزایش می‌دهند.
در دانستنی عطر بعدی به مهم‌ترین عامل شناسایی عطر یعنی جنس بو و ماندگاری عطر خواهیم پرداخت.

کپی کردن توضیحان عطر بارون با ذکر منبع مجاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن