نت سرخس (Fern)

خوانندگان گرامی توجه فرمایید، عطربارون فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن است و هیچ اطلاعی از خرید و فروش اسانس سرخس ندارد. این توضیحات صرفا برای درک بهتر فضای بوی عطرها گردآوری شده است.

توضیحات عمومی:

نت سرخس (Fern)سرخس‌ها (به انگلیسی: Fern) گروهی از گیاهان آوندی هستند که ۱۲۰۰۰ گونه را در برمی‌گیرد. این گیاهان که از طریق تولید هاگ تولید مثل می‌کنند یکی از قدیمی‌ترین گیاهان به وجود آمده روی کره‌ی زمین هستند که قدمت آنها به 360 میلیون سال قبل باز می‌گردد و در بسیاری از سنگواره‌ها آثار فسیل شده‌ی سرخس مشاهده شده است. این گیاهان معمولا در هر آب و هوایی یافت می‌شود اما یکی از زیستگاه‌های اصلی آن‌ها جنگل‌های انبوه است که نور خورشید مستقیما به درون آن‌ها وارد نمی‌شود.

نت سرخس در عطرسازی:

اهمیت این نت به این خاطر است که همان بوی جنگل‌های سبز و تاریک را به عطر اضافه می‌کند. عصاره‌ی عطری این گیاه با استخراج توسط حلال جداسازی می‌شود و اهمیت این نت در عطرسازی تا آن حد است که خانواده‌ی سرخسی (Fougère) ایجاد شده است. در واقع Fougère همان فرانسوی شده‌ی Fern است که خود این کلمه نیز از feathers به معنی پر است که اشاره به ظاهر این گیاه دارد. این خانواده با عطر Fougère Royale by Houbigant ایجاد و آغاز شد. این خانواده در واقع فصل مشترک نت‌های چوبی و نت‌های سبز و با طراوت هستند. نت Fern و سایر نت‌های سرخسی معمولا با نت‌هایی مانند اسطخودوس، لوبیای تونکا و خزه‌ی بلوط همراه هستند. همانطور که اشاره شد این نت رایحه‌ای خاکی، کمی شیرین، چوبی و سبز دارد. نت سرخس معمولا در عطرهای سبز، خنک مردانه کاربرد دارد و در هرم بویایی جای مشخصی ندارد و بسته به سایر نت‌ها و سلیقه‌ی عطرساز ممکن است در بخش ابتدایی میانی یا پایانی عطر حس شود، به علاوه این نت معمولا در عطرهای لوکس کاربرد دارد و در عطرهای ارزان قیمت مشاهده نمی‌شود. اما شاید یکی از بهترین مثال‌های استفاده از این نت برای ایرانیان عطر بیک شماره‌ی 1 باشد که ترکیبی از بوی تند مشک و سرخس است. از عطرهای سرخسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ادوپرفیوم مردانه پرایم دیپ سنس بلو (Prime Deep Sense Blue)

Truth For Men Calvin Klein
Bracken Woman Amouage
Eau de Lacoste L.12.12. Blue Lacoste Fragrances for men
Polo Blue Sport Ralph Lauren for men
Jaguar for Men
Amor pour Homme Cacharel
Azzaro Chrome Limited Edition 2015 for men
CK One Summer 2011 for women and men
Mon Exclusif Guerlain for women

کپی کردن توضیحات عطر بارون با ذکر منبع مجاز است.

User Rating: Be the first one !

عطر بارون

ما در عطر بارون می‌کوشیم که تصویر جامع‌تر و بهتری از عطر ایجاد کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن