نت کومارین (Coumarin)

خوانندگان گرامی توجه فرمایید، عطربارون فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن است و هیچ اطلاعی از خرید و فروش کومارین و اسانس آن ندارد. این توضیحات صرفا برای درک بهتر فضای بوی عطرها گردآوری شده است.

توضیحات عمومی:

کومارین یک ماده کریستالی شیمایی، بی‌رنگ و عطری است که از بسیاری از گیاهان و علف‌های با بوی شیرین مثل اسطخودوس، میوه‌هایی مثل توت‌فرنگی، دارچین و لوبیای تونکا قابل استخراج است.

تاریخچه:

نام این ماده از coumarou آمده است که در زبان فرانسه به لوبیای تونکا اطلاق می‌شود. چون اولین بار کومارین از لوبیای تونکا استخراج شد ولی 60 سال بعد یعنی در 1882 به صنعت عطر راه یافت.

موارد استفاده کومارین:

امروزه کومارین به عنوان عطر و طعم‌دهنده استفاده زیادی در صنایع غذایی بهداشتی و حتی دخانیات و مشروبات دارد. اما در صنعت عطر به یکی از پرکاریردترین مواد اولیه تبدیل شده است.

کاربرد کومارین در عطرسازی:

اولین مشخصه‌ی کومارین بوی شیرین آن است. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به شاداب بودن عطر آن اشاره کرد که موجب می‌شود با وجود استفاده شدن در نت‌های پایانی در قلب عطر نیز حس شود. در مجموع می‌توان گفت کومارین بویی گیاهی و شبیه به بادام شیرین و علف تازه چیده شده دارد به همین دلیل این نت به همراه اسطخودوس و خزیه‌ بلوط (اُکموس) یکی از سه ضلع مثلث خانواده فوجغ یا سرخسی است. هرچند به صورت طبیعی کومارین در ساختار شیمیایی نت اسطخودوس نیز وجود دارد و حس می‌شود و این موضوع نقش کومارین را پررنگ‌تر میکند. کومارین ته بوی دلچسب وانیل را نیز در خود دارد که هماهنگی خوبی با نت‌های تنباکویی و کاراملی ایجاد می‌کند. نت کومارین به دلیل نبود نماد جایگزین مناسب معمولا در هرم عطر با شکل لوبیای تونکا نمایش داده می‌شود هرچند این دو نت رایحه‌ی متفاوتی دارند. از عطرهی معروف با نت کومارین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ادوپرفیوم زنانه نارسیسو رودریگز پودری (Narciso Poudree Narciso Rodriguez)

ادوتویلت مردانه مون بلان لجند (Legend Montblanc for men)

ادوتویلت مردانه آزارو پور هوم الکسیر (Azzaro Pour Homme) Elixir

ادوتویلت مردانه جیونچی جنتلمن اونلی کژال شیک (Gentlemen Only Casual Chic Givenchy)

ادوتویلت مردانه دانهیل فرش (Dunhill Fresh)

ادوتویلت مردانه اورلین دریک (Derrick Orlane)

ادوپرفیوم زنانه لنکوم لا نوی ترزو  (La Nuit Tresor Lancome)

عطر بارون

ما در عطر بارون می‌کوشیم که تصویر جامع‌تر و بهتری از عطر ایجاد کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن