نت نارنج (Orange Bitter)

توضیحات عمومی:

نارنج (به انگلیسی:Bitter Orange) گونه ای از خانواده مرکبات است که به روایتی مادر تمام مرکبات بوده و بقیه مرکبات در طول تاریخ از پیوند میوه‌های دیگر با نارنج حاصل شده است. نارنج طعمی ترش و بویی باطراوت، ترش، تلخ و تند دارد.نارنج در مناطق گرم و مرطوب جهان رشد می‌کند. در منابع فارسی آمده است که نارنج در ابتدا بومی ایران بوده و توسط جاده ابریشم به چین راه یافته است. هرچند منابع دیگر روایت‌های متفاوتی دارند. اما به طور حتم می‌توان گفت نارنج بومی مناطق آسیایی از جمله ایران، چین و هند بوده است.
در ایران نارنج بیشتر مصرف خوراکی دارد ولی در کشورهای صنعتی اصلی‌ترین کاربرد این میوه در تولید روغن برای مصارف عطرسازی و طعم‌دهنده ‌ها است و بهترین روغن آن از پوست نارنج اسپانیایی و نارنج گینه گرفته می‌شود. هر چند که از خود میوه نیز برای طعم‌دار کردن مربا و مارمالاد و… استفاده می‌شود.

ویژگی‌های نت کامکاوات در عطرسازی:

نارنج رایحه‌ای کاملا مرکباتی و شیه به پرتقال دارد با این تفاوت که کمی تلخ‌تر، سبزتر و گلی‌تر حس می‌شود به همین دلیل نت نارنج در عطرهای زنانه مرسوم‌تر از عطرهای مردانه است. نت نارنج معمولا در بخش ابتدایی و میانی عطرهای خنک کاربرد دارد. از عطرهایی که در آن‌ها رایحه‌ی نارنج به طور محسوس به کار رفته است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 Ferrari Bright Neroli

Hugo Boss Iced

Mercedes Benz Silver

Moschino Funny!

Eau de Néroli Doré Hermès for women and men

Omnia Paraiba Bvlgari for women

Poison Girl Christian Dior for women

Declaration d’Amour Cartier for men

Idole d’Armani Eau de Toilette Giorgio Armani for women

Navid For Her

کپی کردن توضیحات عطر بارون با ذکر منبع مجاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن