نت چوب کشمیر (Cashmeran)

 

خوانندگان گرامی توجه فرمایید، عطربارون فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن است و هیچ اطلاعی از خرید چوب یا اسانس چوب ندارد. این توضیحات صرفا برای درک بهتر فضای بوی عطرها گردآوری شده است.

توضیحات عمومی:

امروزه نت‌های سنتزی زیادی در عطرسازی استفاده می‌شوند. نت‌های سنتزی ارزان‌تر از نت‌های طبیعی هستند همچنین به دلیل انعطاف‌پذیری بالا معمولا می‌توان آن‌ها را با انواع نت‌های دیگر ترکیب کرد. یکی از این نت‌ها Cashmeran یا کشمیران است. به این نت Cashmir wood نیز گفته می‌شود که به چوب کشمیر ترجمه شده است اما در واقع چنین چوبی در طبیعت وجود ندارد. این نت یک مولکول سنتز شده در آزمایشگاه است که در عطرهای مدرن زیادی از آن استفاده شده است.

شاخصه‌های بویی نت چوب کشمیر:

بین عطرسازها کشمیران به «blond woods» معروف استنت چوب کشمیر که می‌توان آن را جنگل بلوند ترجمه کرد. دلیل آن هم بوی این نت است که تلفیقی از مشک، عنبر و چوب با ته بوی وانیل است. نت چوب کشمیر به نوعی وصف‌نشدنی است. مانند بوی خیابان‌های باران‌خورده شهرهای شلوغ، کمی ادویه‌ای و کمی پودری‌تر. دلیل نام‌گذاری این نت، حسی است که از بوییدن آن منتقل می‌شود. حسی نرم و گرم مانند کاموای کشمیری (نوعی کاموا). چوب کشمیر می‌تواند ترکیب خوبی با نت‌های گلی به ویژه نت یاس بدهد و منجر به شکوفا شدن عطر نت‌های گلی بشود. به علاوه چوب کشمیر هم با نت‌های مدرنی مانند امبروکسان هم با نت‌های طبیعی به خوبی ترکیب می‌شود.

 


از عطرهای معروفی که نت چوب کشمیر را در خود دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ادوتویلت مردانه پلیس اورجینال

ادوپرفیوم زنانه ورسای لاو سانگ

ادوپرفیوم زنانه سنتودیو ویولن

ادوپرفیوم مردانه فراست لجند

Encre Noire Lalique

Police To Be The King

Police To Be Miss Beat

Karl Lagerfeld Private Klub Pour Femme

Mercedes Benz Private

Ferrari Pure Lavender

Zippo Orginal EDT

کپی کردن توضیحات عطر بارون با ذکر منبع مجاز است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن