نت چای ماته (Mate)

خوانندگان گرامی توجه فرمایید، عطربارون فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن است و هیچ اطلاعی از خرید چای یا اسانس چای ندارد. این توضیحات صرفا برای درک بهتر فضای بوی عطرها گردآوری شده است.

توضیحات عمومی: 

نت چای ماته (Mate tea)ماته (به انگلیسی: Mate) گیاهی بوته‌ای با برگ‌های همیشه سبز و بسیار معطر و بومی مناطق جنوبی آمریکا به‌ ویژه آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی و برزیل است. برگ‌های گیاه را جمع آوری و خشک کرده تا با افزودن آب گرم به این برگ‌های کافئین‌دار چای تلخ و سنتی آمریکایی با نام چای ماته یا چای پاراگوئه بدست آید. به صورت سنتی حجم زیادی از چای ماته را در پوسته توخالی کدو قلیانی ریخته و آب جوش اضافه می‌کنند، و پس از چند دقیقه که چای دم کشیده و با استفاده از نی‌های مخصوصی به نام بومبیلا، میل می‌کنند. تفاله‌های چای ماته مانند چای سیاه بعد از اولین دم دور ریخته نمی‌شود، بلکه تا چندین بار روی تفاله را با آب جوش پر کرده و مصرف می‌نمایند، معمولاً مزه چای ماته در اولین دم به دلیل گرایش به تلخی مطلوب نبوده و بهترین طعم را در دم‌های دوم و سوم دارد، در دم‌های بعدی نیز مزه این چای کاهش پیدا می‌کند و از مطلوبیت آن کاسته می‌شود. خواص دارویی ماته در درمان بیماری‌های عروقی و کاهش وزن موثر است اما استفاده بی رویه از آن دارای عوارض بوده و احتمال ابتلا به نوعی سرطان را افزایش میدهد.

شاخصه‌های بویی نت چای ماته:

در عطرسازی عصاره گیری از برگ‌های خشک و از طریق استخراج با حلال‌ انجام می‌شود که حاصل آن ماده‌ی رزینی، سبز رنگ و نیمه جامد است. با دوبار حل کردن آن در الکل مقطر مات به دست می‌آید که کاربرد آن در تقویت جنبه‌‌های گیاهی عطر یا کاهش اثر نت‌های گلی است. به طور کلی نت ماته در گروه نت‌های گیاهی معطر، سبز، علفی و سرخسی قرار می‌گیرد و عطر و طعم قوی چای تلخ به عطر می‌بخشد و استفاده از این نت در عطرهای زنانه-مردانه (Unisex) بیشتر است، همچنین نکته‌ی جالب در مورد این نت استفاده در هر 3 ناحیه هرم بویایی است و ممکن است این نت در عطری در نت‌های ابتدایی و در عطر دیگری در نت‌های پایانی حس شود. ویژگی که کمتر نت بویایی از آن بهره برده است.
عطرهای زیر نمونه‌های استفاده از این نت هستند:

Adventure Davidoff for men

Chrome Pure Azzaro for men

Chrome Intense Azzaro for men

Kenzo Jungle Homme Kenzo for men

کپی کردن توضیحات عطر بارون با ذکر منبع مجاز است.

عطر بارون

ما در عطر بارون می‌کوشیم که تصویر جامع‌تر و بهتری از عطر ایجاد کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن