نت گل بنفشه (Violet)

خوانندگان گرامی توجه فرمایید، عطربارون فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن است و هیچ اطلاعی از خرید و فروش گل بنفشه و اسانس آن ندارد. این توضیحات صرفا برای درک بهتر فضای بوی عطرها گردآوری شده است.

 

توضیحات عمومی:

بَنَفشه (نام علمی: Viola) نام نوعی گل است از تیره بنفشگان که بیشتر در نواحی معتدل جهان از جمله نواحی مدیترانه یافت می‌شود و به‌طور طبیعی در شمال ایران می‌روید، ولی با توجه به این که امروزه به عنوان یک گل زینتی در باغچه‌ها کاشته می‌شود، می‌توان آن را دراکثر نقاط ایران مشاهده نمود. از این رو اکثر ما با ظاهر آن آشنا هستیم.

مشخصات ظاهری:

بنفشه گلی با ساقه‌ای کوتاه است و رنگ آن کاملا بنفش یا ترکیبی از رنگ بنفش با رنگهای زرد و سفید است و چون کاشت این گیاه در زمستان است به آن گل زیر برف نیز می‌گویند.

خواص گل بنفشه:

بر اساس طب سنتی ایران تمامی قسمت‌های بنفشه از جمله برگ، گل، دانه، ریشه، و سرشاخه‌های گل‌دار مصرف دارویی دارند و از درمان سرماخوردگی تا آسم و کاهش درد روماتیسم مصرف دارد. در سایر نواحی جهان نیز خواص کم و بیش مشابهی برای این گل قائل هستند. بنفشه نماد آتن باستان است همچنین گل محبوب ناپلئون بوده است. 

گل بنفشه در عطرسازی:

این گل کاربرد زیادی نیز در عطرسازی دارد، از خود گل گرفته تا برگ و ریشه‌ی آن در عطرسازی مصرف می‌شود. برای جلوگیری از طولانی شدن متن در این پست تنها به استفاده از گل آن در عطرسازی می‌پردازیم. رایحه‌ی گل بنفشه به کلی متفاوت از سایر قسمت‌های آن است. این گل رایحه‌ای پودری شیرین و چوبی گلی دارد که این رایحه به دلیل وجود ماده‌ی یونون (ionone) در گل است. که اولین بار در سال 1893 استخراج شد که کشف منجر به تولید نت صنعتی بنفشه شد که تولید آن هزینه‌ی کمتری نسبت به نت طبیعی بنفشه دارد. بازه‌ی متنوع این مولکول اجازه می‌دهد از بوی بنفشه‌ی تازه گرفته تا بوی ملایم چوبی و گلی شیرین و بوی چوبی قوی‌تری مانند زنبق را تولید کرد. به همین دلیل گاهی تفکیک رایحه‌ی نت بنفشه و زنبق (Iris) کار ساده‌ای نیست. این نت بیشتر در نت‌های میانی عطرهای خنک زنانه دیده‌ می‌شود. در عطرهای زیر از نت بنفشه استفاده شده است:

ادوپرفیوم زنانه کالوین کلاین یوفوریا (Calvin Klein Euphoria)

ادوپرفیوم مردانه ویوا ویتا پاور (Viva Vita Power)

عطر بدن زنانه مای گلدن رین (Mr Golden Rain Body Splash)

اسپری زنانه یو دی وی گلد ایسیم UDV Gold) Issime deodorant spray)

ادوپرفیوم مردانه اوان تومارو (Avon Tomorrow)

ادوپرفیوم زنانه اوان تومارو  (Avon Tomorrow)

ادوپرفیوم زنانه ایکسی تونل گورمند (Ixxi Tonnelle Gormande)

ادوپرفیوم مردانه لاکوست ال.12.12 مگنتیک  (Lacoste L.12.12 Pour Lui Magnetic)

ادوتویلت مردانه هوگو باس باتلد نایت (Hugo Boss Bottled Night)

ادوپرفیوم زنانه پلیس توبی د کویین (Police To Be the Queen)

ادوپرفیوم زنانه ورساچه پور فم عود اورینتال (Versace Pour Femme Oud Oriental)

ادوتویلت زنانه هالووین (Halloween for Her)

ادوتویلت زنانه هالووین پشن (Halloween Passion for Her)

ادوپرفیوم مردانه ورسای شاتگان (Versailles Shotgun)

 

عطر بارون

ما در عطر بارون می‌کوشیم که تصویر جامع‌تر و بهتری از عطر ایجاد کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن