نت عنبر (Amber)

 

 

خوانندگان گرامی توجه فرمایید، عطربارون فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن است و هیچ اطلاعی از خرید و فروش عنبر و اسانس آن ندارد. این توضیحات صرفا برای درک بهتر فضای بوی عطرها گردآوری شده است.

توضیحات عمومی:

شاید یکی از پرکاربردترین نت‌های عطرسازی از قرن‌ها پیش عنبر باشد. به دلیل قدمت این ماده در تمدن بشر افسانه‌های زیادی در مورد آن وجود دارد و در فرهنگ‌های مختلف به صورت نمادین وجود دارد. به عنوان مثال برخی فرهنگ‌ها عنبر را اشک خورشید می‌دانند. این تمثال‌ها باعث شده عنبر در ادبیات کلاسیک ایران و جهان نیز به وفور یافت شود. در دنیای امروز نیز عطر عنبر یکی از اساسی‌ترین نت‌ها به ویژه در نت‌های پایانی عطر است. عنبر شیره یا صمغ درختان است که با گذشت میلیون‌ها سال به صورت فسیل درآمده است. این صمغ معطر به کهربا نیز مشهور است. سنگی قیمتی و ارگانیک است که احتمالا منشا آن صمغ گونه‌ای از کاج و چند نوع درخت دیگر است. یکی از شگفتی‌های عنبر برای دانشمندان و مردمان عادی بقایای فسیل شده‌ی گیاهان و حشرات است که میلیون‌ها سال قبل در این صمغ گرفتار شده‌اند. بیشتر سنگ عنبرهای یافت شده در طبیعت بین 30 تا 90 میلیون سال قدمت دارند. اما قدمت ‌قدیمی‌ترین عنبر یافت شده به 345 میلیون سال قبل بازمی‌گردد.

انواع عنبر

 عنبر در تمامی پهنه‌ی گیتی قابل اکتشاف است اما بیشترین گونه‌های عنبر در اروپا یافت شده است که معروف‌ترین نوع آن عنبر بالتیک است و دلیل این معروفیت رنگ زرد شفاف آن است که در جواهرسازی کاربرد زیادی دارد. هرچند عنبر می‌تواند رنگ‌های متنوعی از نارنجی، قهوه‌ای، زرد، سبز، آبی، سفید، قرمز و حتی سیاه داشته باشد که به هر دو صورت شفاف و مات در طبیعت وجود دارد.

عنبر در عطرسازی

اما عطر عنبر! در گذشته با سوزاندن عنبر یا ترکیب کردن با نیتریک اسید یا مخلوط کردن آن با مشک از عطر عنبر استفاده می‌کردند. اما امروزه با حرارت دادن عنبر در شرایط خاص روغن عطری آن را استخراج می‌کنند. عنبر همانند رنگ و شکلش عطری شبیه به رزین، گرم، شیرین، مُشکی حتی در مواردی با تم خاکی دارد. تلفیق عنبر با یک یا چند نت از نت‌های لبدانوم، بنزویین، وانیل استیراکس رایحه‌ای پودری ایجاد می‌کند که در عطرهای مختلف کاربرد دارد. در نهایت باید بگوییم عنبر اساسی‌ترین نت خانواده‌ی شرقی است و نمی‌توان خانواده عطری شرقی را بدون عنبر تصور کرد.
عطرهای زیر موارد استفاده عطر عنبر هستند:

ادوتویلت مردانه مرسدس بنز ل پارفوم (Mercedes Benz Le Parfum)

ادوپرفیوم زنانه گوچی بامبو (Gucci Bamboo EDP)

ادوتویلت زنانه میس فرانک الیویر (Miss Franck Olivier)

ادوتویلت مردانه کالوین کلاین یوفوریا (Euphoria Calvin Klein)

ادوپرفیوم زنانه کالوین کلاین ریویل (Reveal Calvin Klein)

ادوپرفیوم مردانه لالیک پور هوم شیر (Lalique Pour Homme Lion)

ادوتویلت زنانه کالوین کلاین این تو یو (IN2U Calvin Klein IN TO YOU)

ادوتویلت مردانه دانهیل دیزایر بلک (Dunhill Desire Black)

ادوتویلت مردانه پلیس توبی د کینگ (Police To Be The King)

ادوتویلت مردانه ورساچه اروس (Versace Eros pour homme)

عطر بارون

ما در عطر بارون می‌کوشیم که تصویر جامع‌تر و بهتری از عطر ایجاد کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن